top of page

FIFO-vulmethode

Iedereen die vakken vult, krijgt er mee te maken: FIFO vullen. Maar wat is het en waarom is het belangrijk?

​

FIFO staat voor 'First In, First Out'. Iedereen die een beetje Engels kan zal het doel al wel begrijpen: het product dat het eerst in het schap is gegaan, dient er als eerst uit te gaan. Waarom? Simpel: de producten die wij FIFO vullen hebben een korte houdbaarheidsdatum. Door FIFO te vullen beperken we de derving.

​

Maar wist je dat we niet helemaal FIFO vullen? Soms gebeurt het dat wij producten met een kortere THT-datum krijgen, dan wij al in de winkel hebben. Controleer dus altijd goed welke datum al aanwezig is!

Empty-the-Fridge-First-in-first-out.jpg

Kruidenierswaren

Als je op de kruidenierswaren staat, krijg je ongetwijfeld te maken met FIFO. 

De methode wordt in ons filiaal toegepast bij de zuivel, doorzichtige koek en eieren

​

Voor de zuivel geldt dat wij rekening houden met de THT, door niet te veel te bestellen. Dit maakt het vulwerk makkelijker - je hoeft immers minder uit het vak te halen om alles op datum te zetten. 

​

Over het algemeen regelen Marja en Angelique de koek en eieren. 

Vers en slagerij

This is your About page. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what you do and what your site has to offer. Your users are genuinely interested in learning more about you, so don’t be afraid to share personal anecdotes to create a more friendly quality. Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to provide any personal details you want to share with your followers. Include interesting anecdotes and facts to keep readers engaged. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know. If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery or video for even more engagement.

Brood

This is your About page. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what you do and what your site has to offer. Your users are genuinely interested in learning more about you, so don’t be afraid to share personal anecdotes to create a more friendly quality. Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to provide any personal details you want to share with your followers. Include interesting anecdotes and facts to keep readers engaged. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know. If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery or video for even more engagement.

AGF

Als AGF-medewerker vul je in principe alles FIFO. Producten van externe leveranciers als gesneden groenten (Heemskerk) en gesneden fruit (Fruitypack) hebben vaak een THT-datum. Zorg dat de langste houdbaarheidsdatum achterin het vak staat. Ook gekoelde aardappelen en fruitsappen hebben een THT-datum.

 

Andere producten, zoals bakjes druiven en zakken aardappelen, hebben een uithaalcode (AUC). Deze AUC-code bestaat uit drie nummers: de eerste twee nummers staan voor het weeknummer, het laatste nummer voor de dag van die week.

Een product met uithaalcode als AUC454, moet eruit gehaald worden in week 45, op donderdag. Producten met een latere AUC-code dienen achteraan gevuld te worden.

© 2024 - Hoogvliet MGR. #HV250

bottom of page